Isnin, 10 Disember 2007

Dah lama tak update blog aku ni..


Lagik pasal ubat yg aku makan..ni la salah satu ubat yang
aku makan (sampingan)
untuk kurus ..aku makan malam jer..
tp ni untuk yang dah beranak cam aku la..
khasiat dia..

  • Membersihkan rahim, mengeluarkan angin, lendir dan darah kotor dalam badan
  • Melawaskan pembuang air kecil dan besar, mengatasi masalah sembelit, kepenatan, migrain dan angin
  • Mengimbangi kembali sistem badan.
  • Mengurangkan berat badan dan menguatkan otot-otot badan

cara nak makan plak ni dia..

Hari ke 4 - 50 (atau sehingga 100 hari)
Kelawasan biasa
  • makan 2 - 3 biji 1 kali sehari
Terlalu lawas (Sensitif )
  • makan 1- 2 biji 1 kali sehari
Tidak lawas (Sembelit)
makan 3 - 5 biji 1 atau 2 kali seh


aku dah lama makan ubat nih..bagus sangat untuk kesihatan..

ok la nak cerita pasal aku lagik ni...
cam aku cakap la bukan senang nak kurus..
tp aku tergolong dalam golongan tubuh yang mudah naik dan turun
tak sampai pun sebulan aku DIET
aku dah berjaya dapat hasil yang agak memuaskan

aku NEKAD..untuk kurus..
aku cari produk yang tak bahaya
aku makan berpantang
semua jenis yang berdanging
ayam..
daging..
sure aku tak makan..aku teliur sangat tgk kawan2..anak2
makan semuanya sedap..

aku JANJI dengan diri aku..
nanti kalau dah dapat berat badan yang aku impikan
semua benda aku nak makan...

aku cuma MAKAN
sayur
ikan
buah
nasik sket
air masak

aku tak pandai nak BERSENAM..aku cuma
amalkan naik turun tangga
lepas waktu makan tengahari
naik..
turun..
naik lagi..
turun..

Aku jumpa DOKTOR, aku dapatkan
nasihat darinya..
aku tanya pasal berat aku..

TERKEJUT aku..rupanya dalam tak sedar
tubuh aku dah..
OBESITI tahap 1..
arghhh..tesennya aku..

JISIM TUBUH AKU..30 up
teruk tul...
huh nak turun tahap
20..cukup la susah
apa pun untuk hari ni..

aku berbangga HASIL yg aku dapat

DULU aku 80 kg
HARI ni pagi aku 76 kg..
tak sampai pun SEBULAN..


ok la sini dulu aku cerita lagik kalau ada
masa...



5 ulasan:

  1. aku nok gok ubat tu..
    nok beri lawas berak.. :))

    BalasPadam
  2. mu sembelit ke na ?
    makan la bagus sangat..

    tapi harge pun bagus gak ..
    dalam RM200 up gitu la..

    BalasPadam
  3. bkn sembelit..
    cume nok slim skit lg ..hihih

    rmm200?? owoh..klu beli ayam kfc tu bulih 2 ari mkn

    BalasPadam
  4. ceh bior badan mu tinggal tulang..ngan urat jek..

    BalasPadam
  5. muhahahaha miahahahha..dok jd ah beli ubat tu

    BalasPadam