Ahad, 9 Mac 2008

Kesedihan Yang Tak Ku Duga

Jika kita merasa susah dan sedih, Nabi menganjurkan membaca doa:

لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْعَظِيمُ الْحَلِيمُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ
رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَرَبُّ الْأَرْضِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ

Laa ilaha ilallaahul ’azhiimul haliimu laa ilaaha ilallahu rabuul ’arsyil ’azhiim, laa ilaaha ilallaahu rabbussamaa waati wa rabbul ardhi wa rabbal arsyil kariim

“Tiada tuhan melinkan Allah Yang Maha Besar lagi Maha penyantun. Tiada tuhan melainkan Allah Pengatur ‘Arsy Besar. Tiada tuhan melainkan Allah Pengatur langit, Pengatur bumi dan Pengatur ‘Arasy mulia.” (H.R. Bukhari-Muslim)


Terasa sebak dihati bila ku ingatkan Tarikh KERAMAT dalam hidup ku...

4 MAC 2008

Terlalu besar dugaan yang Allah berikan padaku,namun aku redha..
setiap apa jua dariNYA

Pasti ada KEBAIKAN yang tak dapat dinilai
Dengan mata kasar,dihayati dengan jiwa yang sedang bercelaru...

Niat dihati kalau hari cuti aku dan anak2 misti la nak rehat..tapi apakan daya..
kekadang tu aku rasakan, hari2 yang aku lalui lebih baik
kerja dari cuti dan berada dirumah...Bukan sbb aku tak suka rumah aku..tidak sama sekali
tp aku tak tahan dgn kerenah iparduai yang..tak sefahaman dengan
adik beradiknya...BOSAN aku...ada saja yg nak dibuat hal..
kalau tak masalah anak2...masalah ....saja dicari2...

Kekadang tu terfikir jugak aku kalau la 12 tahun lepas aku dirikan rumah aku jauh
dari diaorang tak la sebegini jadinya...

Patutlah..biras2 aku..yg tua dari aku tak nak duduk berdekatan dengan
diaorang...rupanya sekian lama aku tertanya2 kenapa hari ni baru aku dapat jawabannya..
Kalau nak diikutkan hati...TUHAN saja yang tahu...

Namun aku masih menghormati ayah suami aku..aku masih menghormati
SUAMI yang aku cintai sekian lama...

AKU TETAP BERSABAR...TP SAMPAI BILA ???!!!!


WALAUPUN KU TAHU BUAH YANG DITANAM DARI SEPOHON KESABARAN
MASAKNYA MANIS LAGI RANUM....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan