Khamis, 10 April 2008

Semangatku hilang...

Semalam aku cuti lagi...aku cakap
kat kawan opis anak aku demam
sebenarnya tidak...anak sulongku
buat perangai lagi
tak nak
ke sekolah lagi...

Sakit kepala..pening aku memikirkan perangai
anak aku ni..nak kata ada masalah kat
sekolah tidak, aku dah jumpa guru dia
dah bincang pun...

Perangai baru dia nak aku tunggu dia kalau
nak suruh dia g sekolah..aku try ikut
permintaannya...satu hari boleh la
akukan kerja...
mana ada cuti banyak2 nak suruh
aku ikut apa yang dia hajatkan...

Terlintas difikiranku...aku ambik cuti satu
bulan tanpa gaji ?
Fikiran aku bercelaru aku dah tak dapat nak berfikir
dengan baik..sehari dua ni
sakit..sakit jiwa aku di buatnya

YA ALLAH..
kau berilah petunjuk..
pada hamba mu
yang lemah
ini..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan