Selasa, 13 Mei 2008

menguji kesabaran

Sakitnya pale ni....
tak tau nak cakap camner
rasa nak nangis jer... tp apa kan daya
takkan aku nak nangis depan teman
kerja aku nih..malu la
aku!!!!!!!!!

Bangun pagi cam biasa 5.30 mood aku ok jer
anak2 pun ok alhamdulillah
nak solat aku dalam keadaan tak
mengizinkan

Aku teruskan tugas aku sebagai ibu pada ank2
dan sebagai suri sebelum keluar kerja

Anak2 siap awal hari ni..
sekali lagi alhamdulillah
along n adik aiman 6.30 dah siap

"mama along exam hari ni"
"mama tau la kan semalam along dah bagi tau mama"

salam...
"mama along nak g ngan basikal hari ni"
"ok"

Adik
"mama adik aiman pun nak g ngan basikal,adik balik
(karang) ayat Ganu..mama beli adik nasik ayam"

Senyum, tiap2 hari ayat yg sama jer..

"Aiman cepat arrr kang org tinggal kang"
huhu lagi ayat Ganu...muahaha

"mama salam ma...cepat la ma..along nak tinggal adik
dah.."

Salam..
" mama !!!!! along nak gi dah"
"Adik nak g dah ma..bye..ma"

Senyum..
"Assalamualaikum..belajar elok2 jawap exam tu baca dulu soklan "
"Ok ma"

Urus plak kakak.
"mandi kak, pakai baju tu"

Kakak cam biasa tak banyak masalah ok jer
pakai baju minum susu dia

Em nabilah plak,
pun tak ada masalah
ok jer

Tetiba yg buat aku SEDEY sangat hari ni..
"Da, mana baju saya..."
aku diam ..otak aku tak sempat nak pikir..

nabilah plak nangis ..manja..
aku lupa..mana aku letak..semalam rasa dah angkat..
mana ek...

oh lom sempat aku jawap..br ingat ada ..aku gantung..
hubby dah ambik

"....................."
.........................................................

maka keluar la ayat yg tak sepatutnya..
aku diam jer
ini lah perangai aku kalau ada yg kenal rapat ngan aku
apa pun aku misti diam dulu...

Terkejut pun ada...ah bukan takat ada
mmg terkejut sangat...

Ya Allah..

TERUS HILANG MOOD



Tiada ulasan:

Catat Ulasan